Printmix kokemuksia reklamaatioiden käsittelyssä
25.1.2022
”kuuntele – pahoittele – kysy – vastaa – yhteenveto”
Virheiltä ei voida välttyä niin pitkään, kun myyntiprosessissa on mukana ihmisiä. Printmixin ja Suomen Myyntimedioiden henkilökunta on koulutettu hoitamaan reklamaatiot asiakasystävällisesti.
Reklamaation tullessa yritykseemme sen käsittely on meillä ykkösasia. Pyrimme käsittelemään tilanteen nopeasti ja ystävällisesti ja empaattisesti. Olemme kehittäneet käsittelyä vuosien saatossa ja olemme saaneet reklamaatioiden hoidosta erittäin hyvää palautetta.
Reklamaatioita tulee tavallisesti monista eri syistä. Yleisimmät syyt ovat:
- Asiakas ei heti muista tilanneensa.
- Asiakas sekoittaa laskuttajan johonkin toiseen alan yritykseen.
- Ilmoituksessa on jokin virhe.
Pääsemme asiakkaan kanssa aina kumpaakin osapuolta tyydyttävään ratkaisuun. Emme ole koko toimintamme aikana 14 vuoden aikana joutuneet yhteenkään oikeuskäsittelyyn, vaikka olemme tehneet vuosittain yli 20.000 ilmoituskauppaa puhelimitse tai sähköpostitse.
Viimeisen kuuden vuoden aikana reklamaatiomäärät ovat vähentyneet vuositasolla noin 45 %. Tämä johtuu ensisijaisesti toimintojemme tehostamisesta ja tilausvahvistusten laajentamisella. Voimme siis todeta, että työmme on onnistunut hyvin ja kehittämistä kannattaa edelleen jatkaa.
Näin hoidamme reklamaation
Printmix Oy:n ja Suomen Myyntimedioiden asiakaspalvelu on paikalla jokaisena arkipäivänä klo. 10.00-14.00. Vaihteen puhelinnumero on 010 319 6380. Sähköpostit vastaanotetaan osoitteessa: .
Heti reklamaation vastaanoton jälkeen otamme sen käsittelyyn heti. Ensisijaisesti reklamaation käsittelyn hoitaa ilmoitusmyyjä, joka on tehnyt kyseisen ilmoituskaupan. Myös toimistohenkilökunta voi tarvittaessa hoitaa asian.
Meillä on käytössämme asiakkaalle lähetetyt vahvistukset ja noin 85 % varmuudella meiltä löytyy myös puhelun nauhoitus, jota voidaan käyttää asian selvittämiseksi. Asia selviää näillä työkaluilla lähes aina. Jos kyseessä on meidän virheemme, hyvitämme laskun viipymättä aina. Tarvittaessa siirrämme ilmoituksen seuraavan lehteen.
Nopeus on valttimme
Arkipäivänä työaikana tehty reklamaatio pystytään hoitamaan, jopa kymmenessä minuutissa ja tämä on myös tavoitteemme. Haluamme hoitaa asian kuntoon mahdollisimman pian ja mahdollisimman pienin vaivoin asiakkaalle.
Vinkkimme hyvään reklamaation hoitoon
Erotu eduksesi. Erityisen tärkeää se on silloin, kun kaikki ei ole sujunut oikein asiakkaan silmissä. On kyseessä mikä tahansa ongelma, on tärkeää varmistaa osaava ja ystävällinen asiakaspalvelu reklamaation hoidossa.
Kun asiakas on tyytymätön, hän haluaa tulla kuulluksi, hän haluaa saada vastauksia ja saada korjauksen asiaan. Erittäin tärkeää on kuunnella asiakasta ja saada vastaukset nopeasti. Muista myös pahoitella mahdollista virhettä ja ole empaattinen.
Helpot ja tehokkaat askeleet ongelmatilanteen ratkaisemiseen ovat prosessissamme seuraavat:
- kuuntelu
- pahoittelu
- lisäkysymykset
- vastaukset
- yhteenveto
Näitä soveltamalla suurin osa reklamaatioista saadaan ratkaistua!
”kuuntele – pahoittele – kysy – vastaa – yhteenveto” – Printmixin prosessi reklamaatioiden käsittelyyn - Mika-Matti Trogen.
Ota yhteyttä, jos haluat keskustella lisää aiheesta!
Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu
Lue muita artikkeleita
- 24.5.2024 Siniset Ritarit -lehti Mikaelin tarina
- 2.5.2024 Varjoja koulumaailmassa
- 18.4.2024 HUOLESTUTTAVA ILMIÖ
- 12.3.2024 Ystäväntuki lehden artikkeli
- 22.1.2024 Sosiaaliset suhteet ja syöpä
- 6.12.2023 Pää ylös! Puhelin alas!
- 30.10.2023 Joulun merkitys - Katseet kohti rakastettua juhlaa
- 23.10.2023 Koulukiusaaminen on yhteiskuntamme riesa
- 2.10.2023 Koiran ja ihmisen välinen rakkaus
- 11.9.2023 Joukkueen merkitys vammaiselle henkilölle
- 22.8.2023 Nettikirjoittelu ja Kunnianloukkaus: Digitaalisen viestinnän haasteet
- 17.7.2023 Koulut alkavat elokuussa. On aika keskustella suojateistä
- 3.7.2023 On tärkeä rentoutua lomalla!
- 26.6.2023 Vammaisurheilun ja -liikunnan merkitys vammaiselle henkilölle
- 13.6.2023 VIRVE-turnauksessa pelataan viranomaisten beach volleyn mestaruuksista
- 29.5.2023 Jani on koulukiusaamisen uhri
- 23.5.2023 Väkivavallan vihollinen - Tomas Jouhilampi
- 24.4.2023 Kahden vuoden välein järjestettävät Palomiesten ja poliisien MM-kisat ovat yksi maailman suurimmista urheilutapahtumista
- 18.4.2023 Julia Alanenpää jäi auton alle suojatiellä
- 5.4.2023 Siniset Ritarit -lehdessä poimittu tarina koulukiusaamisen vastustavasta kampanjasta
- 22.3.2023 Opaskoirayhdistys ry täyttää tänä vuonna 75 vuotta!
- 6.3.2023 Järjestölehden lehden tuotanto
- 20.2.2023 Printmix Mediamyynti
- 11.12.2022 Printmix Oy toivottaa rauhallista joulua
- 6.11.2022 Printmixin Mika-Matti Trogen koronaerakkona
- 8.10.2022 Printmix kokemuksia - Riston tarina
- 8.9.2022 Printmix kokemuksia - Ilmoitusmyyjän tarina
- 9.8.2022 V#### puhelinmyyjät! – Printmix kokee toisin
- 8.7.2022 Printmix tietää maineenhallinnan tärkeyden
- 12.6.2022 Printmixin Mika Trogen: "Vertaistuki merkitsee!"
- 25.5.2022 Printmix on poliisin ammattilehden asialla
- 17.5.2022 Printmix Oy kustantaa Huumepoliisi-lehteä
- 5.3.2022 Printmix avaa tulostusalan trendit
- 6.2.2022 Printmix kokemuksia - Suosittelemme etätyötä
- 25.1.2022 Printmix käsittelee reklamaatiot
- 5.1.2022 Printmix avaa suosituimmat painotekniikat
- 31.12.2021 Printmix avaa printtimainostuotteiden termejä
- 28.11.2021 Printmixin vinkit täydellisen esitteen tekemiseen
- 1.10.2021 Printmix tuottaa lehden kokonaisvaltaisesti