Printmix paljastaa hyvän ilmoitusmyyjän salat
– Hymyile, kun vastaat puhelimeen. Soittaja kuulee sen äänestäsi. Tämä toimii myös toisin päin, toteaa Mika-Matti Trogen.
Printmix ja Suomen Myyntimediat työllistävät tällä hetkellä noin neljäkymmentä ilmoitusmyyjää, jotka tarjoavat ilmoitustilaa eri järjestöjen lehtiin.
– Vuosien saatossa meille on muodostunut käsitys hyvän myyjän ominaisuuksista, kertoo Mika Trogen.
Myyjä soittaa keskimäärin toistasataa läpimennyttä puhelua päivässä. On todella haasteellista pitää puhelut laadukkaina koko päivän ja uskoa kauppojen tulemiseen. Iso osa vastauksista on ei vastauksia, mutta sieltä täältä kaupat onnistuvat, siihen pitää uskoa.
Myynnin ratkaisu
Yleisesti myynnissä ratkaisee myyntipuheen alku, jonka jälkeen on tärkeää ymmärtää missä mielentilassa asiakas on ja miten asia kannattaa hänelle esittää. Hyvä myyjä saa kiinnostuksen heräämään heti ja tietää miten tuoda asiansa esille.
Hyvä myyjä ei koskaan kysy, onko puhelimeen vastaajalla aikaa tai onko sopiva hetki. Sehän antaa mahdollisuuden vastata heti alkuunsa ei. Tärkeää on kuitenkin puhelun lopussa esittää asiakkaalle kysymys, johon voi vastata kyllä tai ei.
Rehellisyys on tärkeää
Rehellisyys on tärkein asia ja hyvä myyjä esittää asian niin kuin se on. Totuuden pyöristeleminen ei sovi hyvälle myyjälle ja etenkään järjestölehtien ilmoitusmyynnissä se ei ole suotavaa.
Hyvän myyjän ominaisuudet
Hyvällä myyjällä on selkeä ja hyvä puhelinääni. Myyjän on osattava tehdä myyntitilanteesta miellyttävä. Paksunahkaisuus on myös hyvän myyjän ominaisuus. Negatiivisia vastauksia tulee jokaiselle myyjälle, tosin yritysmyynnissä harvemmin. Kuluttajamyynnin puolella luuri lyödään useammin korvaan.
Itsekriittisyys
Itsekriittisyys on myös hyvän myyjän ominaisuus. On tärkeätä miettiä koko ajan omaa esiintymistä ja myyntipuhetta niin, että ei tee puheluja väärällä tyylillä. Hyvä myyjä miettii miten omaa toimintaansa voi kehittää.
–Meillä moni myyjä kuuntelee omien puheluiden nauhoja. Se kehittää ja opettaa myynnin tekemiseen, kertoo Mika Trogen.
Järjestelmät kuntoon
Ajanmukaiset työkalut helpottavat myös myynnin tavoitteisiin pääsyä. Puhelinmyynnissä, puhelinhaastatteluissa, uusiasiakashankinnassa, buukkauksessa tai muussa puhelintyössä kuten B2B- ja B2C-markkinoilla, on tärkeää, että asiat pysyvät järjestyksessä ja puhelintyön laatua pystytään seuraamaan.
Printmix ja Suomen Myyntimediat hyödyntävät Soittolinja-järjestelmää, joka on osoittautunut erittäin toimivaksi ratkaisuksi. Käy lukemassa julkaisustamme tarkemmin mistä on kyse!
Lopuksi
Elämänkokemus on hyvälle myyjälle eduksi. Useasti iäkkäämmät ihmiset pärjäävät ilmoitusmyynnissä hyvin. Nuorista löytyy myös hyviä myyjiä, joista osalla on pitkäjänteisyyttä kehittyä myyntiuralla huipputekijöiksi.
Puhelinmyynti ei ole niitä arvostetuimpia ammatteja. Moni on saanut ärsyttävän soiton, jossa luetaan myyntipuhetta paperilta epäselvällä äänellä. Tämänkaltaiset kokemukset ovat yksi syy siihen, että puhelinmyyntityö on aliarvostettua.
Yhteydenotto
Mikäli tarvitset apua lehtiasioissa, ole yhteydessä!
Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu
Tietoja
- Printmix toimitusjohtajan esittely
- Printmix työpaikkana
- Menestystä vuodelle 2022
- Printmix kokemuksia
- Ilmoitusmyyjän työpäivä
- Toimitusjohtajan työpäivä
- Printmix palkka
- Printmix ja yhdistystoiminta
- Järjestölehti voi olla tuottoisa
- Suomen Kurkku- ja Suusyöpäyhdistys ry 60 vuotta!
- Printmixin tuottamia järjestölehtiä verkossa
- Printmix kertoo hyvän ilmoitusmyyjän salaisuudet
- Printmix kokemuksia – PR-julkaisut